Kapitel 8 - Stole My Heart

”Första dagen? Imponerande” sa han och jag suckade lite.

”Vi måste dra…” sa jag och Louis skakade bara på huvudet.

”Jag kör er. Var ska ni?” sa han.

”Starbucks” sa jag lättat och han nickade. Vi hoppade in i bilen bredvid som tydligen var hans och den började snart rulla.

”Vad gör du här då?” sa jag och han började flina lite.

”Handlade” sa han och pekade på påsen som låg där bak. Jag nickade och lutade huvudet på nackstödet.

_____________________________________________________________________________________

3 minuter senare släppte han av oss och vi tackade innan vi sprang in till Starbucks. Vi kom precis i tid, och tjejen som redan stod vi kassan log tacksamt mot oss.

 

”Det var på tiden tjejer!” sa hon och vi log ursäktande.

 

”Ledsen, det ska inte hända igen!” sa Ellinor och hon log bara. Det var nog ingen stor deal. Vi gick med snabba steg in och bytte om, sedan gick vi ut till kassan igen. Tjejen, som hette Zoey, fast kallades för Zoe, Visade oss hur vi skulle göra. Det var ganska enkelt. Hon var lite bossig först, sedan blev hon väldigt trevlig och snäll. Hon var 25 år gammal och hade jobbat här sedan hon var 23, berättade hon. Det var ganska mycket folk hela tiden, så vi hade inte så mycket tid över, men det gick. Själva jobbet var roligare än vad jag trodde att det skulle bli, fast jag antar att jobba med sin bästa vän gjorde det kul. Vi höll på till klockan 5, då vi slutade. Vi var ganska glada med dagen, Zoe verka vara nöjda över oss. Trötta gick vi, och köpte med grejer till pasta och köttfärssås hem.

 

När klockan slog 8 satt vi mätta i soffan och kollade på någon tråkig serie. Jag hatade serier, eftersom om jag missade ett avsnitt fattade man knappt något. Därför gillade jag inte så många serier, förutom One Tree Hill och The Big Bang Theory. De var något speciellt med dem. Plötsligt vibrerade min mobil till och jag tog upp den. Det var från Louis.

 

”Hej Kei! Har du och Ellinor lust att komma hem till oss och kolla på film eller något? Det är några killar som vill träffa min kusin


Jag log och visade SMS:ET för Ellinor. Hon nickade och jag började skriva tillbaka.

 

”Det vill vi gärna! Kan vi komma nu J?” skrev jag och bara några sekunder senare svarade han.

 

Såklart!”


Jag brydde mig inte om att svara på det.  Vi gick ut i hallen och satte på oss våra skor, sen öppnade vi lägenhetsdörren och gick ut. Det hade hunnit mörkna, så vi gick fort. Man visste aldrig vad som kunde hända. Jag hade läst för några månader sedan hur många det var som blev misshandlade eller våldtagna i storstäder på kvällen. Fast det var skönt att jag hade Ellinor i alla fall. Om hon inte hade varit med, hade jag nog inte ens gått ut. Till min förvåning kunde vi vägen hem till dem, jag som brukade suga på att komma ihåg var människor bodde. Snart stod vi utanför deras lägenhet och plingade på. Vi hörde lite skrik och skratt där inne ifrån, och jag och Ellinor sneglade på varandra.  Vad höll dem på med? Vi hörde steg och dörren öppnades. Louis glada med lite röda ansikte tittade ut.

 

”Hej Kei, hej Ellinor!” sa han och kramade oss båda. Vi gick in och tog av oss skorna, innan vi fortsatte in i lägenheten. Skriken och skratten hade tystnat lite.  Vi kom ut i vardags rummet och jag brast nästan ut i skratt. Det var så typiskt en killkväll! Med Louis och Harry var det 5 killar totalt. Det satt 3 killar i soffan. Den längst ut var ganska vältränad, sedan var det en lite mörkare kille som såg ut som en modell. Sedan längst ut satt Harry. Nedanför satt en söt blond kille med världen leende på läpparna och med en kontroll i handen. Hans blick var helt fastklistrad i tv:n, där jag såg att dem spelade något fotbollsspel. Jag var inte säker på vilket, men antagligen fifa. Ellinors blick fastnade på den blonda killen, och jag såg att hon var fast. Den blonda killen märkte nog att han blev ut stirrad av henne, så han vände blicken mot henne. Hans leende blev större.  Det hela skedde på bara någon sekund.

 

____________________________________________________________________________________________

Okej, jag ör fortfarande ledsen för den sämsta uppdateringen, ni vill förmodligen banka någontiong väldigt hårt i min skalle. Men som alla andra novellbloggar säger, skolan går före novellen. Jag har haft 2 (?!?!) prov idag, och det var på mina sämsta ämnen. Så jag har spenderat dem mesta tiden till att plugga, och när jag inte pluggade var jag så trött att jag inte kunde skriva. Och jag vill ju inte skriva ett jättedåligt kapitel heller? Men nu är kapitel 8 här! Jag hoppas verkligen att ni fortsätter att läsa, även om uppdateringen suger. Jag lägger ändå 3 timmar på att skriva varje gång. Får se om det kommer något i helgen, har en ENORM teater läxa som jag ska plugga in.

 

Puss på er i alla fall!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAHA duktigt :D

btw fick du tionde sjunde eller fjärde "pratan" grejen?? ;D <3

2012-01-27 @ 23:59:12
URL: http://truedirectioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0