Kapitel 3 - Stole My Heart

”Ska vi bli osociala?” frågade Ellinor och viftade med sin iPhone. ”Japp” sa jag och plockade upp min iPod. Jag satte i mina hörlurar och lutade mig sedan bakåt och blundade. Jag måste ha somnat, eftersom Ellinor petade till mig efter bara några minuter, kändes det som. Efter en snabb lyckad landning gick vi av planet och in på Heathrow flygplats. Vi var som två barn på julafton, skuttade runt. Folk kollade lite konstigt på oss, men jag brydde mig inte eftersom jag var så van. Vi hämtade våra väskor, sedan gick vi och satte oss på ett Starbucks. Vi beställde varsin latte, sedan satte vi oss ner. Jag tog upp pappret med adressen till vår lägenhet och visade det för Ellinor. ”Bra, då sticker vi dit sen?” sa hon och jag nickade. ”Japp”

___________________________________________________________________________________________


Vi drack upp våra latte, sedan tog vi våra väskor och gick ut. Vi fångade en taxi, som sedan körde oss till lägenheten. Vi betalade och klev sen ut. Själva lägenhets huset var jättefin, ganska modernt men ändå lite gammalt. Ja, ni kan själva tänka hur en lägenhet i London ser ut.

 

Jag kramade handtaget på resväskan innan jag öppnade porten och gick in. Ellinor var inte sent efter. Vi gick in i hissen och åkte upp. Med ett ”pling” stannade hissen och dörrarna öppnades. Vi gick ut och fram till lägenhetsdörren.

 

”Nu gäller det” sa jag och tog upp nyckeln. Jag satte in den i låset och vred om. Dörren öppnades och vi båda tappade hakan. Vi visste att det skulle vara fint – Men inte fint. Hela hallen var vitt och allt kändes så rent. Vilket det snart skulle bli ändring på, men ändå. Vi sparkade snabbt av oss skorna och sprang igenom lägenheten.

 

”OMG KEI! DETTA STÄMMER INTE! NYP MIG!” Skrek Ellinor från andra rummet och jag skrattade. Fast jag höll med henne totalt, hela stället var helt fantastiskt. Jag gick in i ”mitt rum”, eller jag antog att det var det eftersom min säng stod där. Nästan alla väggar var vita, förutom ”huvudväggen” som var helt svart. Min blick drogs sedan till sängen igen, som var en dubbelsäng. Jag älskade breda sängar, eftersom jag alltid bredde ut mig. Jag fortsatte sedan med blicken till en mörk trä-dörr. Vad kunde det vara? Jag gick fram och öppnade dörren. Jag skrek. En Walk In Closet! Jag kunde inte fatta det. En Walk in closet var typ varje tjejs dröm. Till sidan av den fanns en dörr till, som ledde till ett badrum. Hela rummet var som ett dröm rum. Jag slängde mig på sängen och suckade lyckligt. Kunde det bli bättre? Att flytta till London med sin bästa kompis. Det måste vara toppen.

 

”Kei, har du sett rummen asså? Allt här är fantastiskt!” sa Ellinor och slängde sig i min säng.

 

”Jag vet” sa jag och skrattade. Vi låg ett tag tysta sedan satte sig Ellinor upp.

 

”Vi måste fira vår inflyttning med en filmkväll eller godisvräkar kväll” sa hon och jag skrattade.

 

”Filmkväll låter ett snäpp trevligare. Ska vi dra till affären då? Vi behöver ändå frukost till imorgon” sa jag och hon nickade. Lite senare tog vi på oss våra skor och började gå mot affären som bara låg några hundra meter från vår lägenhet.

 

Louis perspektiv:


”Louis, seriöst. Kan du sluta slänga dina kalsonger över hela stället? ”Sa Harry och suckade. När jag bara skrattade tog han upp ett par kalsonger och slängde dem i huvudet på mig. Jag drog av dem kvickt.

 

”Jag vet att du gillar det!” sa jag och han log lite. Visst kunde jag irritera honom, men han klarade aldrig av att vara arg på mig under någon längre tid. Han slängde sig ner i soffan bredvid mig och drog upp sin mobil.

 

”Killarna vill komma hit och ha filmkväll, kan vi?” sa Han efter en liten stund.

 

”Ja!” sa jag och Harry skrattade. Efter 20 minuter plingade det på dörren och Harry sprang och öppnade. Det var Niall, Zayn och Liam såklart. Vi bestämde att Harry, Liam och Zayn skulle gå iväg och handla godis och läsk, medan jag och Niall stannade kvar och fixade.

 

Harrys perspektiv:


”Vad ska vi ha?” sa Liam. Vi hade precis gått in i mataffären, än så länge hade vi inte blivit upptäckta av fans.

 

”Chips, cola och haribo” sa jag och killarna nickade.

 

”Harry, du tar Haribo, Zayn du tar cola så tar jag chips?” sa Liam och vi nickade. Jag vände om och började gå mot godiset i snabb fart, så att vi kunde komma hem någorlunda snabbt. Jag kom fram och började ta ned några påsar från hängarna. Det var ganska svårt att välja, men jag hade mina favoriter. Helt plötsligt stötte någon till mig så att jag tappade min påse.

 

”Oj, förlåt!” sa tjejen och plockade upp min påse. När hon kom upp igen möttes våra blickar och jag stelnade fast. Hennes ögon. Jag kände hur jag blev helt svag, som om hon tog kraften ur mig. Hela hon var så vacker. Hennes blonda hår låg i vackra små vågor över hennes axlar. Hon var inte så kort, ändå var hon kortare än mig. Men i det ögonblicket kände jag mig ändå mindre än henne.

 

”Det gör inget...” fick jag fram och tog i mot haribo påsen som hon höll fram.

 

”Jag heter förresten Keira” sa hon och log lite.

 

”Ha...Harry” sa jag och hon skrattade lite smått. Det var så underbart.

 

”Trevligt att träffas…Harry” Hon log lite mot mig, innan hon gick förbi. Jag stod fastfrusen kvar, helt ovetande vad som nyss hade hänt mig.

 

Keiras perspektiv:


Hans ögon. Hans hår. Hans fina ansikte. Det var allt jag kunde tänka på. Ändå klarade jag att prata, vilket var konstigt. Jag hade aldrig kunnat prata med killar, om de inte pratade med mig först. Jag log lite, innan jag gick vidare mot kassorna för att möta upp Ellinor.

 

”Kei? Hallå, Kei? Är du där?” sa hon och jag skakade lite på huvudet för att få ut Harry ur tankarna. Jag insåg att jag hade glömt att ta en haribo påse, men det fick vara. Det var som om jag inte brydde mig. Förresten så skulle jag skämma bort mig så mycket om jag gick tillbaka nu för att ta en Haribo påse. Tänk så stod han kvar? Fan, jag var tvungen att sluta tänka på honom. Han var en främling, och jag skulle antagligen aldrig se honom igen.

______________________________________________________________________________________________

 

Kapitel 3, äntligen! Har uppdaaterat jättedåligt på sista tiden, ska bättra mig! Men jag har inte haft någon skrivlust och blogg.se är jättekonstigt...Förresten, designen kommer att bli fixad, men inte nu för jag somnar snart.

 

Puss på er!

 


Kommentarer
Postat av: M

Asbra!

2012-01-15 @ 00:23:14
Postat av: Johanna

skriv mer :D

2012-01-15 @ 02:15:25
URL: http://truedirectioner.blogg.se/
Postat av: N

skiitbra!!<3

2012-01-15 @ 02:40:28
Postat av: Mariia :)

meeeeeeeer!!

Postat av: JAG ÄR EN KO :3

Mer ! :3

2012-01-15 @ 11:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0