Kapitel 2 - Stole My Heart

Efter lite pannkakor satte jag mig vid Tv:n, klockan visade 12.45. Gästerna skulle komma klockan sex, så jag hade ganska mycket tid kvar. Jag zappade över till 5:an där Big Bang Theory visades, min favoritserie. Rätt som det va var klockan 15.36 och jag gick upp på mitt rum och sprang in i duschen.

Klockan 17.56 anlände den första gästen, sedan forsade det bara in människor. Det var alla mammas släktingar. Alla pappas släktningar bodde i England, så det var ju lite onödigt för dem att komma.

______________________________________________________________________________________________


Efter 12 började alla dra sig hem, och jag var helt slutkörd. Jag hade fått mycket presenter, men mest sådana grejor som man aldrig använde. Snart var det bara jag, mamma och pappa kvar. Vi hjälptes åt med disken innan alla gick och la sig, alla var nog ganska trötta.

 

*Ring Ring Riiiiiiiiiiiiiiiiiiing* jag smällde till klockan så att den flög ned från nattduksbordet. Lite irriterat reste jag mig upp och suckade. Det var ju sommarlov. Fast jag fick nog ta att vänja mig, jag och Ellinor skulle ju båda jobba och gå i skola. Så det skulle nog inte bli så mycket sömn i London ändå. Plötsligt kom jag på, att det var ju idag som jag skulle åka! Det var idag jag och Ellinor skulle sätta oss på planet till London. Jag skuttade upp, redan på bättre humör. Mitt skuttande fortsatte in på toaletten, där jag duschade. 20 minuter senare gick jag ned till köket och hällde upp en skål med flingor. Jag tog ut mjölken och hällde i lite i skålen.

 

”God morgon, hur är det idag?” sa mamma som kom in i köket med en morgonrock.

 

”Toppen, hur är det med dig?” sa jag och hon log.

 

”Jättebra” sa hon och började göra i ordning kaffe. När jag hade ätit upp drog jag på mina converse och gick ut. Jag styrde stegen mot Ellinors hus, som faktiskt låg bredvid mitt. Eftersom våra pappor hade ett företag tillsammans, var dem tvungna att bo nära varandra. Och vad var inte bättre än bredvid varandra? Jag knackade på dörren och Ellinors mamma öppnade.

 

”Hej, sover Elle?”

 

”Ja, men jag ger dig turen att få väcka henne” sa hon och log. Jag skrattade och gick in. Jag smög uppför hennes trappa och in på hennes rum. Som väntat låg hon i sängen och sov. Jag räknade till tre tyst, sedan skuttade jag upp i hennes säng.

 

”Upp och vakna, idag åker vi till London, woo!” skrek jag och hon muttrade något innan hon vände sig om.

 

”Tvinga mig inte att hämta vatten” sa jag, och det var allt som behövdes för att hon skulle gå upp.

 

”Jag är uppe!” skrek hon och sprang in på hennes badrum. Jag hörde duschen sättas på och jag började skratta. Jag tog hennes dator från skrivbordet och loggade in. Jag gick in på twitter och skrev:

 

”Åker till London idag! Kan inte vänta!”


2 timmar senare:


”Kommer du sakna det?” sa Ellinor när vi stod utanför och blickade, för sista gången på länge, ut över husen.

 

”Lite kanske, men jag tror att det kan bli bättre i London” sa jag och hon nickade.

 

”Tror jag med!” sa hon.

 

”Är ni redo tjejer?” ropade pappa från bilen. Jag skulle åka med min familj, och Ellinor med sin.

 

”Ja!” jag kramade Ellinor innan jag hoppade in i bilen.

 

Efter 5 minuter kom vi fram till tågstationen, där vi skulle ta tåget ifrån till flygplatsen.

 

Jag kramade mamma och pappa hårt, och även Ellinors mamma och pappa. Efter ett tårfyllt avsked satte vi oss på tåget och kollade ut genom fönstret. Tåget började röra sig och jag log. Det här skulle bli bra. Jag var lite rädd, men jag hade Ellinor och då skulle allt förmodligen bli bra.

 

Eftersom vi befann oss i Skåne var det mest åkrar och små hus lite då och då. Snart körde tåget över Öresundsbron och både jag och Ellinor satt och kollade ut. Det var verkligen vackert, även om det var en bro. Efter ännu ett tag körde tåget in på stationen och vi befann oss nu i Danmark, vi skulle ta flyget från Kastrup. Vi tog våra väskor och gick av tåget. Vi checkade in våra väskor osv. vad man nu gjorde på flygplatsen, sedan satte vi oss ned på ett litet Café. Vi köpte varsin varm macka. Vi åt upp, sedan gick vi till vår gate. Snart fick vi gå på ”bussen” som tog oss till planet, sedan letade vi rätt på våra platser och satte oss. Det var 3 platser på varje ”rad” och min plats var längst in vid fönstret, sedan Ellinor. Den sista platsen hade vi ingen aning om vem som skulle sitta där. Vi satt där i kanske 10 minuter innan en kille kom och satte sig på den tomma platsen. Han var minst 40 år och var inte alls snygg. Ellinor vände sin blick mot mig och jag var tvungen att kolla bort för att inte börja gapskratta.

 

Efter ytterligare 10 minuter började planet röra sig mot startbanan.  Det pirrade i magen, även om jag var ganska van med att flyga var det nervöst. Ellinor lutade sig mot mig.

 

”Om han spyr kommer jag kicka ut honom ur planet. Med huvudet före” viskade hon och jag började skratta.

 

”Gärna för mig” viskade jag tillbaka. Hon flinade och satte sig tillrätta igen. Planet stannade plötsligt till lite, innan det gasade på för fullt. 5 minuter senare var vi uppe i luften och jag plockade av mig bältet.

 

”Det var kul” sa Ellinor plötsligt och jag började skratta. Typiskt henne att komma med en sådan kommentar.

 

”väldigt” sa jag och vände blicken mot fönstret. Det var ganska klart, lite moln här och var.

 

”Ska vi bli osociala?” frågade Ellinor och viftade med sin iPhone.

 

”Japp” sa jag och plockade upp min iPod. Jag satte i mina hörlurar och lutade mig sedan bakåt och blundade. Jag måste ha somnat, eftersom Ellinor petade till mig efter bara några minuter, kändes det som. Efter en snabb lyckad landning gick vi av planet och in på Heathrow flygplats. Vi var som två barn på julafton, skuttade runt. Folk kollade lite konstigt på oss, men jag brydde mig inte eftersom jag var så van. Vi hämtade våra väskor, sedan gick vi och satte oss på ett Starbucks. Vi beställde varsin latte, sedan satte vi oss ner. Jag tog upp pappret med adressen till vår lägenhet och visade det för Ellinor.

 

”Bra, då sticker vi dit sen?” sa hon och jag nickade.

 

”Japp”

_____________________________________________________________________________________________

Kapitel 2, check!

Får se hur det blir med uppdateringen, mitt internet vill inte sammarbeta ...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ellinor. HAHA BITCHEZ

OH EM GEEE! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! OMC ASBRAAAAAAAAAAAAAAAA. OMG ~le dead~

2012-01-11 @ 20:30:43
Postat av: Sofia

GRYYYYYYMMMMMMMM :D

2012-01-11 @ 20:36:58
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sjuuuuuukt bra! Vill läsa meeer :D

Btw kolla gärna min novellblogg www.onedirectiononething.blogg.se :))

2012-01-11 @ 22:55:38
URL: http://onedirectiononething.blogg.se/
Postat av: M

Fett bra!

2012-01-12 @ 21:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0