Kapitel 11 - Stole My Heart

”Kan vi inte åka och shoppa idag?” sa hon när vi lite senare satt vi vardags bordet och åt frukost. ”Jo, jag behöver nya kläder”Och så blev det, en timme senare lämnade vi lägenheten. Vi gick fram på gatan och kollade in butikerna. Det fanns jack Wills, H & M osv. Vi bestämde oss för att börja med H&M. ”Vi åker från Sverige för att vidga våra vyer, och så går vi in på H&M” Sa Ellinor och jag skrattade. Ändå lyckades vi komma ut med varsin kasse där ifrån. ”Keira! Kolla!” skrek nästan Ellinor och jag vände huvudet dit hon pekade. Det var ett skyltfönster med väldigt fina kläder. Utan att kolla mig för vände jag dit, och råkade gå in i någon, eller något. ”Hoppsan” sa någon och tog tag i mig, så att jag inte skulle falla. Jag kollade upp mot honom och jag kollade rätt in i ett par välbekanta ögon. Jag tappade andan.

______________________________________________________________________________________


Det var Harry. Förföljde han mig eller?

 

”Hejsan Kei!” sa han och skrattade. Jag log och ställde mig rakt igen.

 

”Hej! Följer du efter mig eller?”

 

”Nä, följer du efter mig?” sa han och jag skakade på huvudet. Det blev lite pinsamt tyst och jag skrapade foten i marken lite. Jag var ganska så säker på att om jag kollade upp så skulle jag bara bli fast i hans ögon och då kunde jag inte prata. Var hade Ellinor förresten tagit vägen? Hon hade nog gått in i affären så länge.

 

”Så… vad gör du här?” sa han och jag tvingade mig själv att titta upp, för att inte vara oartig. Som väntat, stockade sig orden i halsen på mig. Jag hostade till lite, värst vad det här skulle svårt. Han kollade oroligt på mig, som om han väntade sig att jag skulle få världens hostattack.

 

”Shoppar” lyckades jag säga. Men han var så himla snygg i sin t-shirt och mörka jeans. Jag märkte plötsligt att jag studerade honom, så jag kollade snabbt ner. Värmen spreds sig på mina kinder och det var inte svårt att gissa att mitt ansikte var knallrött nu.

 

”Själv?” sa han lite bekymrat. Jag drog ett djupt andetag och kollade upp mot honom. Hans mjuka blick fick mig att slappna av, så jag öppnade munnen igen.

 

”Nä, Ellinor är där inne” sa jag och gjorde en gest mot affären bredvid mig, sedan fortsatte jag. ”Var är Louis idag då? Ni brukar väl alltid hänga?”

 

”Jo, han kommer nog snart. Vi killar shoppar också ibland, förstår du” sa han och jag log.

 

”Det trodde jag inte” sa jag och han gav mig ett väldigt charmigt leende.

 

”Ibland måste vi. Fast, jag måste erkänna att vi hemligt gillar det” sa han och jag skrattade. Han kollade runt sig, som om han letade efter någon, eller något. Hans ögon blev plötsligt väldigt fientliga och jag blev nästan rädd av den snabba skiftningen. Hans blick var svart, som om han såg något som han verkligen hatade. Jag följde hans blick, och det kändes som om jag frös till is. 3 män, kanske 20 meter bort, stirrade på mig. Dem borde ha blivit förlägna när jag fångade dem tittandes på mig, men dem vek inte av med blicken.  Vi stod i några sekunder och glodde på varandra, mest eftersom jag var för rädd att vika av.

 

Plötsligt drog någon i min arm, och jag vaknade till. Lättnaden var så stor att jag andades kraftigt, som efter ett maratonlopp.  Någon drog i min arm, tvingade mig att följa med. Mina ögon registrerade Harry. Han drog med mig genom folkmassan, som skulle på både det ena och det andra hållet. Jag ville bara bort från de tre männen, så jag lät honom dra med mig. Allt kändes som en sjuk James Bond film. Folk kollade konstigt på oss när vi drog förbi, antagligen eftersom mitt ansikte var skräckslaget.

 

_____________________________________________________________________________________

FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT för min uppdatering. Men jag har inte kommit in på Blogg.se överhuvudtaget! Jag har ingen aning varför :/ Kort kapitel, men bättre än inget? :)

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

gurrrrr skriv mer din smöööörf!!!! :D

måste läsa nu ju!! do lovade......GAAAAAAAAHHHHHH!!!!!!! damp... SKRIV NU"""""""

2012-02-23 @ 00:16:39
URL: http://truedirectioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0