Kapitel 15 - Stole My Heart

Efter att jag hade stekt klart äggen kom Louis ut, med ett lite gladare uttryck.

”Varför så glad?” sa han med ett leende.

”Varför ska man inte vara glad?” sa jag och han skrattade.

”Det är för att du och Keira…” han fortsatte inte meningen. Jag  skrattade och kände hur mina kinder blev lite varma.

”Det är du och Keira” skrek han och jag ”shhh” ade honom.  Han tog det som ett ja och log stort.

___________________________________________________________________________________

Keiras perspektiv:

” STARSHIPS WERE MEANT TO FLYYYYYYY, HANDS UP AND TOUCH THE SKYYYYYY!” Sjöng Ellinor medan hon skuttade runt med dammsugaren. Vi hade bestämt att vi skulle ha en städdag, så för att orka hade jag låtit Ellinor dricka 1 liter coca cola. Vilket jag nu ångrade. Hon for runt som en tornado i lägenheten, men till min förvåning lämnade hon mer reda än oreda. ”Starships” dunkade på och livet kändes ovanligt bra. Lyckokänslorna bubblade upp igen när jag kom att tänka på Harry. Jag måste ha drömt mig bort ett tag, för rätt som det var fick jag en blöt trasa i huvudet.

”ELLINOR!” skrek jag.

”Du behövde vakna!” skrattade hon och jag log lite. Det var så svårt att vara arg på henne. Hon stod bara iklädd i ett par mörkblåashorts och ett lila linne. Samma som jag, fast jag hade ett par rosa shorts och ett vitt linne. Hennes hår var utsläppt medans mitt var uppsatt i en vanlig totte. Klockan hade börjat närma sig 2, och ändå hade vi bara städat våra sovrum. Vi hade resten av lägenheten kvar att städa, vilket skulle ta flera timmar. Kläder låg utspridda överallt, tillsammans med kuddar, täcken, papper, klämmor, bh:ar och en massa andra saker. Vi fortsatte att städa ett tag, tills min iPhone började ringa och Ellinor fick sänka volymen på radion.

”Hallå?” sa jag.

”Hej älskling! Du vi är strax klara i studion, så vi undrade om vi kunde komma hem till er?”

”Asså vi har städedag, men om ni känner att ni är sugna på att städa så är ni välkomna” sa jag, helt säker på att dem inte skulle vilja komma och städa.

”Okej, när kan vi komma?” sa han glatt, helt seriöst.

”När som helst antar jag…” sa jag, förvirrat.

”Okej,då kommer vi om en kvart. hej då!” sa han och la på. Vad fan hände nyss? VILLE han städa? I vår lägenhet? Plocka undan våra bh:ar och allt annat… Jag ruskade på mig.

”ELLINOR! KILLARNA ÄR HÄR OM EN KVART!” skrek jag och hörde att hon tappade något i köket.

”VAD?” skrek hon tillbaka. Jag svarade inte, utan skyndade mig in i badrummet för att fixa till mig lite. Jag såg, ärligt talat, hemsk ut. Jag plockade snabbt fram mascaran och drog några gånger, sedan kom jag ihåg att det låg en massa bh:ar  på golvet runt i hela lägenheten, så jag stormade ut och började plocka dem. Tänk så såg dem en…vad pinsamt. Jag hann inte långt innan det knackade på dörren. Jag svor när jag kom på att jag fortfarande bara hade min pyamas på mig innan jag sprang för att öppna.

”Hej Kei!” sa killarna glatt när jag öppnade. Dem verkade inte bry sig om att jag hade pyamas, tur nog. Harry kramade om mig hårt, sedan drog han av sig sin jacka och sina skor som resten av killarna redan gjort.

”Okej, ditt städeteam är här! Vad ska vi göra?” sa Louis glatt och jag suckade. Dem hade inte fattat att jag inte hade varit seriös.

”Asså ni behöver inte…” sa jag.

”Jo, jag tror vi behöver det. Har du sett hur det ser ut här? Inte en chans att detta blir klart idag utan vår hjälp” sa Zayn och jag nickade.

”Är inte Ellinor hemma?” Frågade Niall.

”Jo, men hon gömmer sig nog” sa jag och flinade.

”Gör jag inte alls det!” sa Ellinor som plötsligt hade dykt upp. Hon hade satt upp sitt hår i en totte nu och hon var lite röd om kinderna som om hon precis hade sprungit. Killarna kramade o henne en efter en, sedan gick vi alla in för att städa.

”Vad ska vi göra?” sa Louis.

”Någon kan väl ta in denna korgen på mitt rum? Det är rentvätt. Sedan så kan väl någon hämta dammsugaren som Ellinor slängt på golvet i vardagsrummet?” sa jag.

”Vi fixar det!” sa killarna glatt i kör och skuttade sedan iväg.

”Kei!” väste Ellinor plötsligt och jag vände huvudet åt henne.

”Vad?” sa jag och hon drog ut mig i köket.

”Jag hann inte plocka undan alla saker…” sa hon och jag skrattade.

”Det är nog ingen fara, de...” jag blev avbruten av höga skratt från mitt rum, mest lät det som Niall. Jag och Ellinor kollade konstigt på varandra, sedan satte vi fart mot mitt rum. Skratten fortsatte, och när vi öppnade dörren för att kolla in tappade jag hakan.

 

________________________________________________________________________

Efterlängtat kapitel eller? :D

 

 


Kommentarer
Postat av: ellinoooooor

Okej till alla som läser denna underbara fanfic, jag är inte alls så där crazy som jag beskrivs.... bara lite :)

men majken, du får skynda på med nästa kapitel!

2012-04-24 @ 17:52:07
URL: http://thatonedthing.blogg.se/
Postat av: One Direction Diary

Du är tillagd (:

2012-04-26 @ 18:44:47
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Manal

heej !! :D

vill du ha billig och snygg design? :D

2012-04-27 @ 17:23:55
URL: http://justhewayim.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-04-28 @ 10:48:55
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Lily

vill du göra länkbyte? :) http://harrystylesnovel.blogg.se

2012-05-04 @ 20:33:14
URL: http://harrystylesnovel.blogg.se/
Postat av: Emma

Grymt bra!, men när kommer nästa kapitel?, vill ha mera :)

2012-05-06 @ 01:29:43
Postat av: Johansson

Totte? haha är du skåning? Jag har aldrig hört några andra säga totte:D

2012-05-08 @ 16:53:52
Postat av: One Direction Diary

Ja,fast jag har redan lagt till dig, skulle uppskatta om du kunde lägga till mig också :P

2012-05-08 @ 20:20:46
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Sussie

När kommer nästa kapitel? Du skriver så sjukt bra :D

2012-07-25 @ 14:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0