Kapitel 8 - The Moment

Detta Har Hänt…

Alla lämnade vardagsrummet förutom Jag och Harry som stod kvar. Någon minut senare hörde vi hur dörren slog igen.

”Så.. ska vi fixa?” Sa Harry och log.

”Okej!”

________________________________________________________________________



Han nickade och log. Han drog in mig på hans rum så vi kunde hämta kuddar. Vi gick ut till vardagsrummet igen och la ner kuddarna. Harry stannade upp och kollade på mig med en min jag inte kunde beskriva. Jag kunde inte tänka, jag stod som fastklistrad på marken och kunde slita mina ögon från honom. Plötsligt med en snabb rörelse tog han tag i en kudde från soffan och drämde den på mig, fast inte hårt. Han flinade till och jag tog också tag i en kudde och drämde den i hans huvud.

 

”Utmanar du mig?! ”Sa han och slog till mig med kudden en gång till. Jag skrattade till och försökte slå honom igen, men han tog tag i den och slängde ner den på golvet.

 

Istället började han kittla mig och det var en av mina svagheter. Jag började skratta som en galning och han började också skratta. Plötsligt hamnade vi väldigt närma varandra med ansiktet. Allt bara stannade. Han kollade in i mina ögon och han lutade sig sakta fram och våra läppar möttes. Än en gång kunde jag inte beskriva känslan.

-Harrys perspektiv-

Jag fick inte… men jag gjorde det ändå. Jag kysste henne. Och det var det bästa jag någonsin gjort. Fast hur mycket jag än ville fortsätta, var jag tvungen att sluta, för hennes lust.  Om hon skulle få reda på att jag var ”känd” så…kanske hon inte skulle gilla mig för vem jag var. Hon öppnade sina ögon och jag flyttade mig lite ifrån henne.

 

”Förlåt” sa jag.

 

”Varför säger du förlåt?” sa hon och log mot mig. Jag kände fjärilarna flyga runt i min mage.

 

Jag ryckte på axlarna. ”Ska vi fortsätta?” frågade jag och hon nickade. Jag gick in på Louis rum och hon följde

efter. Jag kollade snabbt på henne och hon såg så besviken ut. Det gjorde ont att se henne så, men det var bäst så. Varför kysste jag henne?! Nu var allt bara en enda röra.

Plötsligt hörde jag hur dörren öppnades och killarnas prat i hallen och jag pustade ut.

 

”HEEJ!” ropade dem och vi ropade hej tillbaka. Vi gick tillbaka in i vardagsrummet och killarna kom gåendes med 3 chipspåsar, en stor påse godis och 3 cola flaskor.

 

Melinda kollade storögt på det och Niall skrattade till.

”Har du aldrig sett godis förut tjejen?”

 

”Jo, men inte så mycket. Ska vi äta upp allt?!”

 

”Ja såklart. Vi är 5 killar och 1 tjej. Vad väntade du dig?” sa han och skrattade.

 

Alla satte sig i soffan förutom Zayn och Niall, som gick ut och hämtade glas & skålar till chipsen.

 

”Vilken film hyrde ni?” frågade jag.

 

”Paranormal Activity 2!” svarade Louis.

 

Melindas perspektiv:

 

Harry nickade och sedan kollade han bara rakt fram. Han hade varit konstig sedan kyssen. Han ångrar sig säkert, jag var ganska säker på det. Men varför hade han gjort det? Jag klagade inte, men varför? Han visste nog inte det själv. Han gillade ju inte ens mig? Han ville bara vara kompisar. Det var allt. Så jag skulle lämna honom ifred. Jag skulle bara vara en bra kompis, och glömma alla mina dumma känslor.

 

Niall och Zayn kom tillbaka med chips och godis och vi alla gosade ner oss i soffan och vi satte på filmen. Jag satt bredvid Louis och Harry dumt nog. Louis räckte mig en filt och jag gosade ner mig. Harry lutade sig närmare och utan att någon annan än vi två märkte det, la han filten över honom också.

Jag hindrade mig själv från att sucka. Varför gjorde han det så svårt att ignorera honom ?

 

____________________________________________________________________________________________

Där har ni kapitel 8! Det börjar hetta till nu, vad tycker ni? Tyvärr blir det de sista kapitlet för ikväll, eftersom jag är så sjukt trött. Men ni får ett par imorgon, tror jag ! :) Som ni ser har jag gjort om designen på bloggen. Men jag är inte riktigt nöjd, så jag kanske bytar snart.

PuSS!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

as bra meeer!! :D

2011-11-11 @ 22:05:07
Postat av: Sofia

SJUKT. JÄVLA. GRYM

2011-11-11 @ 22:31:57
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra :)

2011-11-11 @ 22:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0