Kapitel 7 - With You

Detta har hänt...

Dessutom, visste hon inte ens om att jag var i ett känt band. Och jag ville inte att hon skulle veta. Jag ville inte ta risken att bli utnyttjad. Jag suckade. Varför var kärlek så svårt?






Melindas Outfit



Melindas perspektiv:

När jag vaknade nästa morgon hade jag fått ett sms från Harry .

Lust att komma på filmkväll hos oss ikväll?


”Ja, såklart! Men jag kan inte vägen till ert hus… ”


”Vi hämtar dig klockan 7

Jag svarade inte på det och steg sedan upp ur sängen. Jag skuttade in i badrummet.


1 timme senare-


Vi satt vid frukosten och åt.  Mamma och pappa var fortfarande lite arga över igår så vi bestämde oss för att inte göra någonting idag, vilket passade mig bra.


Erik hade sett någon klubb igår och han frågade mamma om han fick gå på den. Hon sa ja, och jag suckade. Min bror på klubb kändes bara FEL. Men det gjorde mig ingenting eftersom jag ändå inte skulle vara hemma. Plötsligt kom jag på en ide. Mamma och pappa skulle aldig låta mig gå på någon filmkväll hos någon kille(eller ännu värre- killar...) så jag sa:


” Kan inte jag också få gå? Snääälllaaa?? ”Erik kollade surt på mig.


”Jo, bara ni håller i hopa hela kvällen” sa pappa och fortsatte på sin macka.


Jag log nöjt och Erik kollade brännande på mig.

 

”Vad fan?” sa Erik. Jag och Erik hade gått upp till korridoren där våra rum låg.


”Ja, asså jag ska ju inte gå. Jag ska på filmkväll hos en kille och mamma och pappa hade aldrig gått med på det. Om du berättar det för dem dödar jag dig, bara så att du vet”

Erik lyfte ett ögonbryn och flinade sedan till.


”Okej syrran”

 

Lite senare satte jag mig vid dator, som jag hade tagit med mig. Jag klickade upp Facebook. Några kompisar hade skrivit på min logg. En av dem var Ellen, en tjej gick på min skola och vi var ganska nära.

-Du, jag hörde att One Direction är i London, och du är också där! Snälla , om du ser dem , säg att jag älskar dem?!-


Jag svarade:


-Saknar dig med. Men, du tror att jag träffar dem. HAHA, dagens skämt XD-

Jag orkade inte sitta vid datorn längre så jag stängde ner den och började göra mig iordning.Jag sminkade mig lätt och satte sedan på mig mina skor, sen gick jag ner i lobbyn och mötte Erik.


”Sticker du nu?” sa han.


”Ja”


Jag öppnade dörrarna och gick ut. Där ute stod Louis med jeepen och vinkade mot mig. Jag vinkade tillbaka och började gå mot honom. Jag hoppade in och likaså gjorde Louis.


”Hej Mel, hur är det?” Sa han glatt och startade bilen.


”Bra, själv då?”


”Jättebra”

Efter 15 minuter stannade han bilen utanför samma hus som igår.

Vi hoppade ut och skyndade upp till lägenheten. Louis knackade och efter bara några sekunder öppnade Niall

”MEL HEEEJ!” Sa han och överraskade mig med en kram. Plötsligt hörde jag steg och Harry, Liam och Zayn ploppade upp från typ ingenstans och hoppade på mig. Jag började gapskratta  och det gjorde Niall och Louis också.

Dem släppte äntligen och jag tog av mig skorna och min jacka.Vi alla trippade ut i vardagsrummet.


”Okej hur gör vi?” Sa Zayn .


”Jag och Mel kan stanna här och fixa, så kan ni åka iväg och hyra film och köpa godis?” Sa Harry.


Killarna kollade snabbt på honom sedan nickade dem.


”Om det är okej för dig alltså?” Sa Harry och kollade på mig. Jag märkte plötslig att jag stod och log som ett fån, så jag nickade.


”ja” Jag ville bara spricka av lycka.

Alla lämnade vardagsrummet förutom Jag och Harry som stod kvar. Någon minut senare hörde vi hur dörren slog igen.


”Så… ska vi fixa?” Sa Harry och log.


”Okej!”

__________________________________________________________________________________________

Så ,där hade ni nästa kapitel! Vad tycker ni ?  Än en gång vill jag tacka för alla kommentarerna!
Även min klasskompis Ellen kom med där en sväng. Så hon är baserad på en riktig person! På tal om det, på söndag kväll får ni veta vem som blev vinnaren ! Eller vinnarna. Det blir kanske så att ni alla kommer med i novellen. Vem vet...

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Sofia

SÅ SJUKT GRYM :D

2011-11-11 @ 10:40:07
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Ellen

Haha jag e grym! Och snälla säg till de att jag älskar dem! haha :D

Sjukt bra berättelse också :))

2011-11-11 @ 15:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0