Kapitel 3 - Butterflies


                        







Väl uppe i luften andades jag ut. Harry hade skrattat hela vägen upp.

Jag gav honom en sur blick och han tvingade sig själv att sluta skratta.

”Förlåt, det här är inte alls kul för dig” sa han men jag såg hur han knappt kunde hålla skrattet inne. Plötsligt ”hoppade” planet till och jag pep till. Han bröt ut i skratt och jag kunde inte hålla mig heller.



”Så vad ska du göra i London?” Frågade han.


”Jag och min familj ska bara ha en semester. Vad ska du göra?”


”Jag ska….” han fortsatte inte meningen , som om han kom på att han inte fick berätta det, som om det var hemligt.



”Inget speciellt, vi bor där liksom” fortsatte han. Jag kollade förvirrat på honom och han ryckte på axlarna.


”Vi?” undrade jag.

Harry ställde sig upp och pekade på de två raderna bakom oss. Där satt ytterligare 4 killar. När dem såg Harry vinkade dem men kollade lite undrande på mig.


”Det är Louis och Niall direkt efter oss, sedan är det Zayn och Liam längst bak” 


”Jaha! Hur känner ni varandra då?” Vi hade satt oss ner igen.


”Vi är bästa kompisar, typ bröder”

Jag och Harry fortsatte att snacka. Efter ett tag kändes det som vi hade känt varandra i flera år. Jag brukade ha svårt att prata med killar, men det var så lätt med honom.

Efter ett tag kände jag hur mina ögonlock blev tunga och jag skulle bara vila lite….


”Du… vi ska landa nu” viskade någon till mig. Jag öppnade ögonen och till min förfäran hade jag somnat på Harrys axel. Åh nej.


”Oj, somnade jag på dig, förlåt … ” jag rodnade.


”Haha, det gör inget” sa han och blinkade.


Jag kände hur varm jag blev. Plötsligt insåg jag vad han sa.


”Ska vi landa!?” pep jag.  Han började skratta igen och jag satte på mig bältet. Jag stängde ögonen och önskade bara att jag var nere.

Plötsligt petade någon till mig.


”Vi har landat nu ” Jag öppnade ögon och fann honom sitta och flina.


”Lever vi?” pep jag.


”Jadå” försäkrade han. Jag pustade ut.

”Tack för att ni flög med oss, välkomna tillbaka!”  Jag skakade på huvudet.


”Aldrig mer”


”Hur ska du komma hem då?”


”Just de…”


”Du ses vi igen?” Frågade han.


”Jag hoppas det! Världen är liten”


Han nickade, log och vi kramade snabbt varandra sedan gick vi ut.


-15 minuter senare-

Jag och min familj hade träffats igen och nu satt vi alla på ett fik, och som jag hade förespått, det regnade.  De hade frågat mig hur det gick, och jag berättade att jag hade haft det bra. Men jag undanhöll att jag hade suttit med Harry. Min pappa, gillade inte killar. Eller inte sådana som var i min ålder i alla fall. Själv hade jag gett upp killar för länge sedan eftersom alla killar jag hade varit ihop med hade slutat dåligt.

 Vi tog en taxi till vårt hotell, vilket var hur stort och snyggt som helst. Min familj var definitivt inte fattig, men detta väntade jag mig inte.  Vi gick in och checkade in, sedan åkte vi upp på rummen. Jag och min bror hade vars ett och min mamma och pappa skulle dela. 

När jag kom in på mitt rum tappade jag hakan. Det var så mysigt och jag hade typ en dubbelsäng…För mig själv! Jag var inte van med sån här lyx. Jag tog upp mobil och såg att jag hade fått ett sms.


”Vi vet att vi inte har åkt på semester på länge, så du får ett lite extra lyxigt rum nu. Vi älskar dig! //Mamma & Pappa”

Jag log för mig själv och knappade in :


”Jag älskar det ! Tack tack tack! Älskar er också!”

 

Eftersom klockan började närma sig 8 , och jag var så in i bomben trött, så gick jag in på toaletten och gjorde mig iordning för sängen.  Jag satte igång tv:n men det fanns inget kul.


Jag släckte och stirrade upp i taket. Tankarna vandrade iväg till killarna igen. Jag kunde inte glömma hans ögon, han vackra gröna ögon. Harrys ögon.  Med dem i huvudet somnade jag.

_____________________________________________________________________________________________

Lite längre nu, vad tycker ni? Vill tacka så jättemycket för de urgulliga kommentarerna, jag blir så taggad att skriva då!  TACK TACK TACK!

 


Kommentarer
Postat av: Mrs. Tomlinson (aka Sanniiz)

Asså fattar du hur bra denna novellen är ?

Jag älskar den !

Stolt mupp 0w0

2011-11-07 @ 21:29:29
URL: http://itssanniiz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0