Kapitel 19 - REC

Detta har hänt:

”Det är en lång historia…” sa jag när Sanna kollade, fortfarande chockat på mig.

Vi alla satte oss i soffan, och Sanna kollade på mig.

”Berätta” sa hon och jag blev riktigt lättad när hon gav mig ett halvt leende efteråt.

Jag suckade och började berätta allt från flygresan så vi möttes till när jag gick vilse i London. Alla satt helt tysta och lyssnade. Plötsligt la jag märke till att Louis kollade väldigt mycket på Sanna, kanske lite väl mycket. Jag log och fortsatte berätta.

Som tur visade det sig att Sanna inte var värsta galna fanet. Snart satt vi alla ner och delade pizzorna, skrattade och njöt av varandras sällskap.

_______________________________________________________________________________________________


”Är det någon som har lust att kolla på film?” Frågade jag och alla nickade.

”Vi kan väl kolla efter några filmer, så kan ni fixa godis?” sa Liam.

”Ja” sa jag och jag och Sanna gick ut i köket.

”Guuuud vad Louis är snygg! Pep hon när vi kom in i köket. Jag skrattade.

”Satsa på honom då, han kollar ju jättemycket på dig!” Sa jag och hon lutade sig på bänken.

”Tycker du?” sa hon.

”Ja, annars hade jag ju inte sagt det pucko” sa jag och vi båda skrattade. Jag tog fram två skålar från skåpet och hällde i chips i dem. Min pappa var en riktig gottegris, så vi hade nästan alltid sånt hemma. Sanna öppnade kylskåpet och drog fram 3 color.

”Ofta vi har 3 color? Pappa jag älskar dig” sa jag och vi båda skrattade. Jag tog fram 7 glas och nu stod allt på diskbänken.

”Hur fan ska detta gå” sa Sanna.

”Ja du” sa jag.

På något sätt klarade vi att lyfta allt, så balanserande tog vi oss ut till vardagsrummet igen.

”WOOOO” Skrek Louis och vi alla började flabba. Efter vi hade satt ner frågade jag vilken film dem hade valt.

”REC” sa Harry och flinade. Både jag och Sanna stönade.

”Har ni sett den?” frågade Niall och jag skakade på huvudet.

”Jag kommer bajsa på mig” sa Sanna och alla började skratta igen.

”Oroa dig inte, jag kan vara din kram björn” sa Louis och jag såg hur Sanna sken upp. Hon gosade ner sig i soffan bredvid Louis och jag log.

Plötsligt tog Harry sina händer runt min midja och drog ner mig mot honom. Han skrattade och jag kurrade ihop mig. Zayn reste sig upp och satte på filmen och satte sig sedan ner.

I början undrade jag vad detta var för film. Efter 20 minuter satt jag pressad mot Harry och han skrattade varje gång jag skrek till.

När det var som läskigast satt jag helt stilla.

”BOOOOOO!” Skrek Niall som satt bredvid mig och jag skrek.  Alla började skratta och jag slog till Niall lätt på armen, vilket bara fick alla att skratta mer.

I slutet av filmen var det bara två överlevande, och dem var uppe på en vind nästan. Det var så himla läskigt att till och med killarna satt med kuddar. Jag och Harry hade kurrat ihop oss, och när jag slängde en blick på Louis och Sanna hade dem också gjort det.

Det dök plötsligt upp en zombie flicka på skärmen och alla skrek. Till och med killarna.

När filmen var slut och eftertexterna rullade satt alla fastklistrade vid soffan med vettskrämda ansikten.

”Herregud” sa Sanna.

”Aldrig mer” sa jag.

Klockan hade börjat närma sig 1 och alla var trötta. Vi plockade undan lite snabbt, disken fick vi ta imorgon. Jag tog upp mobilen för att kolla den, och jag hade fått ett sms från pappa.

”Jag stannar hos kollegan inatt” stod det. Jag började gapskratta.

”Visst…använd skydd” skrev jag tillbaka flinades. Sedan dog det ut. Det betydde att jag och Sanna skulle vara ensamma…

”Vad är det?” sa Harry.

”Pappa kommer inte hem i natt, så jag och Sanna får sova själva” sa jag och såg hur Sanna blev förskräckt.

”Vi kan sova här om ni vill?” sa Liam och alla nickade.

”Om det är okej för er alltså” sa Zayn och jag nickade.

”Såklart, annars kommer vi förmodligen dö”

”Vi kör bara hem och hämtar lite grejor, klarar ni er?” sa Liam och Sanna och jag nickade.

Dem körde hem och jag och Sanna tog fram madrasser och annat. Vi bäddade och när vi precis blev klara plingade det på dörren igen. Det var killarna. En halvtimme senare låg vi alla i vardagsrummet på madrasser. Vi småpratade lite och klockan blev halv 3 innan vi somnade.

 

 

Nästa morgon:

Jag vaknade av att Harry snarkade. Eller när jag lyssnade efter, så var det inte bara Harry. Killarna snarkade riktigt högt, konstigt att dem inte vaknade av sig själva. Harry låg bakom mig, med armarna runt om mig. Så han snarkade rätt i mitt öra.

”Melinda…” sa han i sömnen och jag fick hålla mig för att inte börja skratta.

Sannas perspektiv:

När jag vaknade möttes jag av Louis ansikte. Han sov så sött. Plötsligt rörde han sig lite och öppnade ögonen.  Våra blickar möttes och jag kunde inte låta bli att le. Han log och makade sig närmare mig. Jag gosade mig upp mot honom och han la armen runt mig. Kunde det vara så att han kände detsamma, som jag kände för honom? Det kändes omöjligt. Vad var oddsen att man var kär i varandra? Det enda jag visste att jag var kär i honom.

________________________________________________________________________________________________

Kapitel 19! Kort, men bättre än inget ! Glöm inte att kommentera :)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra ! :D meeer :D

2011-11-27 @ 20:27:29
Postat av: Amanda

Skitbra!!!

2011-11-27 @ 20:35:26
Postat av: Amanda

Länka kanske? :)

2011-11-27 @ 21:39:16
URL: http://www.timeforontedirection.blogg.s
Postat av: Amanda

Länka kanske? Länkar tillbaka :D

2011-11-27 @ 22:36:11
URL: http://timeforonedirection.blogg.se/
Postat av: Sofia

ASGRYYYYYM!

2011-11-27 @ 23:04:51
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: ana

Go louis! haha :P

2011-11-28 @ 01:03:03
Postat av: Anonym

as bra meeer!! :D

2011-11-28 @ 17:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0