Kapitel 16 - Miss U

Detta har hänt :

”Hur går det? Klockan är snart 10 , dags att åka hem?” det var från pappa.

Jag började skriva tillbaka:

”Det går jättebra, och jag kommer hem snart antar jag”

”Jag måste hem , min pappa är lite.. ni vet.. eftersom jag hänger med killar som han aldrig har träffat”

Louis reste sig upp.

”Ja, jag kör dig hem?”

”Ja, tack!” sa jag och log ett tacksamt leende mot honom.

Vi sa hejdå till killarna och gick sedan ner till bilen.

______________________________________________________________________________________________


Vi satte oss båda därframme(annars hade han inte kunnat köra såklart…) och Louis startade bilen och svängde ut till vägen. Vi pratade om allt, Louis var så lätt att prata med. Han var liksom seriös när han behövde, och rolig alltid annars. Medan vi körde fick jag peka ut vägen, eftersom han inte visste vägen hem till mig.

När vi kom fram log han.

”Nu vet jag var du bor” sa han stolt och jag skrattade.

”Ja! Hejdå , vi ses” sa jag och kramade honom.

”Hejdå!”

Jag hoppade ut, och vinkade till Louis innan jag gick in i lägenhetshuset.

Jag tog hissen upp till vår våning och låste sedan upp dörren och gick in.

”Hallå!” ropade jag.

”Hej!” hörde jag pappa från vardagsrummet. Jag skuttade in till honom.

”Hur har du haft det då?” frågade pappa.

”Bra! Killarna är verkligen snälla” sa jag och log.

”Vad bra! Dem får komma hit någon gång” sa pappa och flinade.

Jag skrattade bara.

”Du jag tror jag går och lägger mig, jag är trött efter flygresan” sa jag sen.

”Ja, god natt!”

20 minuter senare slängde jag mig i sängen och somnade nästan på direkten. (det rimmade nästan..)

Nästa dag:

Jag vaknade klockan 9 nästa dag och gick ut och åt frukost.  Pappa hade lämnat en lapp vid bordet.

”Är på jobbet, ring om det är något!” Jag suckade och satte mig vid Tvn istället. Plötsligt hörde jag min mobil ringa och jag plockade upp den. Det stod Sanna på skärmen.

”Hallå?” sa jag.

”Hej…” sa Sanna, men jag hörde att hon snyftade lite.

”Gråter du?!”

”Kanske…” snyftade hon.

”Vad är det?” sa jag och jag hörde hur hon tog ett darrande andetag.

”Min mamma har fått jobb i thailand…så jag måste bo heltid hos pappa..”

Precis som mina föräldrar var Sannas föräldrar också skilda.

”Aw! Jag önskar att jag var där så att jag kunde ge dig världens gosebjörnskram..”

Hon skrattade till lite.

”Men min pappa har en ny flickvän, och hon är… förlåt, men hon är helt störd. Jag gillar henne inte alls. Och nu måste jag bo med henne i ett helt jävla år”

”Stackare” Plötsligt kom jag på.

”Sanna...kan du inte flytta hit?”

”va?! Jag kan väl inte flytta till London, är du galen!?”

”Ja jag är galen, men varför skulle du inte kunna flytta hit? Vi har ett stort gäst rum bredvid mitt rum och det blir lite ensamt med bara mig här, trots allt börjar jag inte skolan på ett tag? Snälla!”

”Men är det okej ? För din pappa alltså..?”

”Jag tror det, jag kan ringa och fråga, jag ringer dig sen!”

”Ja!”

Jag ringde pappa, och han tyckte det var en jättebra ide. Han ringde sedan Sannas pappa, och det var okej för honom. Så nu skulle min bästa vän bo hos mig! Hon skulle komma om 1 vecka.

Plötsligt ringde min mobil och jag svarade.

”Hallå?” sa jag.

”Heeej Mel!” Det var Harry.

”Hej!”

”Jag bara undrar, om du har något för dig? Vi har en ledig dag och Niall vill åka till ett tivoli. Liam tänkte ta med en tjej som han har träffat och Zayn tänkte ta med Rebecca. Så vi alla kanske skulle kunna åka?”

”Ja, det låter kul!”

”Bra! Kan vi hämta dig om en timme?“

”Ja! Men vi får inte plats alla i bilen?” sa jag. Han skrattade och jag log. Han hade ett sånt gulligt skratt.

”Du får vänta och se!”

Han la på och jag log. Vilken kille jag hade gått och blivit kär i. Och jag kunde inte vänta tills jag fick se honom igen.

______________________________________________________________________________________________

Kort och konstigt kapitel , men det kommer nog ett till ikväll! Fortsätt kommentera, blir så glad då ! :D

Tänkte bara aäa att allt detta utspelar sig på sommarlovet, bara så att ni vet!

Eftersom jag alltid skriver Puss, så ska jag skriva något helt annorlunda nu.

 

POSS!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

mermermer MERRRRRRR :D

2011-11-22 @ 15:10:52
Postat av: anna

gissar på att sanna kmr bli tsm me louis! :D finns jue inga noveller där han e tsm me ngn :/ xd

2011-11-22 @ 16:58:35
Postat av: Roza

mer mer mer mer mer mer mer mer mer om jag får vara med i novellen mejla mig !!

2011-11-22 @ 18:06:35
Postat av: Sofia

OMG ASBBRA, POSSPOSS

2011-11-22 @ 21:51:08
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: rayana

jättebra:)

2011-11-24 @ 17:43:26
Postat av: Sanniiiiiii

Naw,

Jag kommer till dig om en vecka ;)



Nämen den e grym !

2011-11-24 @ 23:44:34
URL: http://itssanniz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0