Kapitel 24 - Picture

Detta har hänt:

”Ni behöver inte skämmas!” sa Louis och jag skakade bara på huvudet. Jag och Sanna gick in i skogen, där vi kände oss lite mer säkra. Vi bytte om snabbt och sedan gick vi tillbaka där killarna redan hade lagt ner filt och packat upp maten.

”Men aw” sa jag och killarna log stolt. Vi slog oss ner. Framför oss låg det pastasallad, vilket jag älskade. Vi åt, sedan när vi var klara gick vi tillbaka till bilen och åkte hem.

______________________________________________________________________________________________


 

”Tack för att vi fick hänga med till stranden idag! Det var jättekul!” sa jag när vi hade stannat.

 

”Tack själv!” sa Louis och jag började skratta lite.

 

Vi sa god natt, sedan gick jag och Sanna in till lägenheten.

 

”Hallå?” ropade jag, men jag fick inget svar.

 

”Han har nog inte kommit hem ännu” sa Sanna och jag nickade. Klockan började närma sig 8 så vi satte oss i soffan med godis och satte på tv:n. Jag hade tagit datorn med mig.

 

Jag klickade in på internet och gick in på Twitter, där inte så mycket hände.

 

”Kan du inte gå in på onedirectionswe och kolla om det har hänt något? Frågade sanna.

 

”Jo” Jag klickade upp hemsidan och scrollade ner lite.

 

”Killarna med ett par okända tjejer?” stod det, och sedan var det en bild på oss. Som var tagen idag. Bilden visade oss när vi stod vid bilen, och Harry kysste mig, och Louis kysste Sanna. Jag petade på Sanna och hon spärrade upp ögonen.

 

”Jag har en känsla av att detta inte är bra” sa jag och hon nickade.

 

”Då är vi två”

 

Jag scrollade ner lite till för att läsa texten.

 

”One Direction sågs idag med två okända tjejer. Dem verkade ha väldigt trevligt tillsammans, speciellt Harry, 17 och Louis, 19 med tjejerna. Vad tror ni? Har killarna hittat ett par nya tjejer?”

 

Jag bet mig i läppen. Skulle jag berätta för Harry? Eller skulle jag bara hålla det hemligt? Plötsligt hörde jag hur ytterdörren slog igen och pappas rop hördes från hallen.

 

”Hallå? Är ni hemma tjejer?” ropade han glatt.

 

”Jadå! Här inne!” ropade jag tillbaka och klickade snabbt ner sidan.

 

Pappa kom in i vardagsrummet och slog sig ner bredvid oss i soffan.

”Hur har er dag varit då?” frågade han.

 

”Bra…” sa jag lite frånvarande. Jag tänkte fortfarande på Harry och Louis.

 

”Bra,bra…” sa han.

 

”Eh jag ska iväg snart igen, om ni inte vill att jag ska vara hemma…?” sa pappa och jag kollade lite konstigt på

honom.

”Varför?” frågade jag.

 

”Jo, jag har träffat en på jobbet… vi hade tänkt ta något att äta...” sa pappa försiktigt.

 

Jag trodde jag skulle bli arg, men jag blev bara glad för hans skull.

 

”Okej!” sa jag.

 

2 timmar senare låg jag i sängen, fast jag kunde inte sova. Allt jag kunde tänka på var fotot på killarna och jag och Sanna.  Hur skulle fansen reagera? Jag ville inte bli hatad. Plötsligt började in mobil ringa och jag plockade upp den.

 

Hallå?”

Hej” Det var Harry.

 

”Har du sett?” Fortsatte han.

 

”Ja , jag tror vi måste prata” sa jag.

 

”ja, vad gör du imorgon?”


Inget, ska vi träffas vid Milkshake City vid 1?”

 

”Ja, men jag måste gå. Vi ses imorgon” sa han, och jag hörde hur hans röst darrade till.

 

Jag hann inte svara för än han la på. Jag suckade och la ifrån mig mobilen. Han var helt klart upprörd. Vad skulle vi göra nu? Nu var vårt förhållande, eller vad man ville kalla det, öppet. Jag reste mig upp ur sängen och plockade upp min mobil igen. Jag klickade upp twitter och kollade min timeline.

 

Nästan allt handlade om oss. Det mesta var hat. Jag bet mig i läppen och klickade ut från twitter.Jag ville inte se mer.

 

Harrys perspektiv:

 

”Ja, vad gör du imorgon?” sa jag till Melinda.

 

”Inget, ska vi träffas vid Milkshake City vid 1? Sa hon. Jag slöt min hand runt mobilen hårdare, ville inte börja

gråta. Inte nu.

 

”Ja, men jag måste gå. Vi ses imorgon” lyckades jag få fram, men min röst darrade till.

 

Jag stängde av mobilen och slängde den i golvet. Jag visste inte vad jag skulle göra. Hatet hade redan börjat sprida sig genom twitter, folk hade redan börjat fråga mig om det. Men vad kunde jag göra? Jag ville inte förlora Melinda. Men om allt hat fortsatte, hur skulle hon våga stanna hos mig? Jag visste hur svårt det var att se dumma skrivna saker om sig själv, och det var något jag inte ville att Melinda skulle få uppleva.

 

”Att slänga mobilen på golvet hjälper nog inte” jag hoppade till och vände mig om. Louis stod i dörröppningen med en kopp i handen. Jag suckade och böjde mig ner och greppade tag i mobilen igen.

 

”Är du inte orolig då?” frågade jag och Louis satte sig i fåtöljen bredvid mig.

 

”Jo, men jag slänger inte min mobil i golvet” svarade han och log, men det såg mest ut som en grimas. Han rörde om lite i sin kopp, som jag antog innehöll te.

 

”Vad ska vi göra?”

 

”Jag vet faktiskt inte. Vi får väl ta det som det kommer. Det kanske inte ens blir en stor grej?” sa Louis  tyst och drack lite ur sin kopp. Jag suckade igen.

 

”Vad är det ni snackar om?” Jag märkte plötsligt att Liam hade kommit in i rummet, och stod nu vid min sida.

 

”Du har redan sett bilden” sa Louis tonlöst och Liam nickade.

 

”Ja”

 

”Twitter är redan fullt av hat” sa jag.

 

”Ja, men ni har hela tiden vetat att ni inte kan hålla det hemligt hela tiden. Någon gång skulle fansen ha listat ut det!” sa Liam och jag nickade sakta.

 

”Jag antar det”

______________________________________________________________________________________________

Kapitel 24! Jag vill än en gång säga förlåt för den dåliga uppdaterigen, men det kom en lite längre del nu iallafall. Glöm inte att kommentera! :)

 

Puss!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-10 @ 23:40:53
Postat av: M

Skitbra !

2011-12-11 @ 11:39:25
Postat av: Anonym

Helt awsoome! Vill ha mer! :)

2011-12-12 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0