Kapitel 23 - The Beach

Detta har hänt:

”BERÄTTA ALLT!” Skrek både jag och Melinda samtidigt. Jag berättade först om vad som hade hänt mellan mig och Louis på bion och sen berättade Melinda varför Harry hade sagt som han hade.

”Jag är hungrig” sa Melinda plötsligt och jag skrattade.

”Du låter som Niall” sa jag och vi båda skrattade. Efter en stunds tystnad reste sig Melinda och kollade på mig.

”Tacos?”

”Tacos”

_____________________________________________________________________________________________


Nästa dag. Melindas perspektiv:

 

 

”Vakna din tolle! Jag varnar dig, jag har vatten!” Skrek någon, som min hjärna registrerade som Sanna. Med en djup suck öppnade jag ögonen. Sanna stod med ett elakt leende bredvid sängen med ett glas i handen.

 

”Lämna mig ifred tolle” sa jag och vände mig mot väggen. Jag hörde att hon suckade.

 

”Jag varnade dig” sa hon, sedan kände jag hur något kallt och blött träffade mig i huvudet. Jag skrek och Sanna

flabbade.

 

”God morgon! Solen skiner och fåglarna sjunger! Frukosten är serverad och juste ja, Louis ringde. Han frågade om vi ville hänga med till stranden” sa Sanna med hennes radio röst och jag vände mig mot henne.  Hon log mot mig och jag gav henne min onda blick innan jag reste mig ur sängen och gick in till duschen. Jag hörde hur hon gick skrattandes iväg och jag satte surt på kranen.

 

20 minuter kom jag ut i köket. En tallrik med pannkakor stod fram placerad på min plats och jag blev genast på bra humör. Sanna satt redan på sin plats och åt.

 

”Din pappa lämnade dem innan han åkte” sa Sanna när hon svalt och log.

 

”Har min pappa gjort pannkakor?!” Utbrast jag och hon flinade.

 

”Tydligen. Dem var i alla fall goda!” sa hon och jag skrattade.

 

”Det trodde man inte” sa jag och slog mig ner på min plats.

 

”Vad var det du sa innan? Skulle vi till stranden med killarna idag?” fortsatte jag och tog en tugga av dem faktiskt goda pannkakorna.

 

”Ja, Louis ringde innan frågade om vi ville hänga med till stranden. De har tydligen en dag off!” sa Sanna och log lite.

 

”Vad sa du då?” frågade jag.

 

”Att vi kunde?” sa hon och kollade frågande på mig.

 

”Bra!”

 

”Ja, dem kommer klockan 1 så då sticker vi” sa Sanna efter en snabb koll på klockan.

 

”Okej! Vad är klockan?”

 

”halv 1” sa Sanna och jag nickade.

 

En halvtimme senare var vi klara och gick ner till deras bil.

 

”Eh…Hur hade ni tänkt att vi skulle få plats?” sa jag och killarna började skratta. Det fanns ingen plats ledig, eftersom alla killarna var med.

 

”Som vanligt” sa Harry och klappade på sitt knä. Jag skrattade och satte mig i hans knä, Sanna satte sig i Liams knä på den andra sidan. Louis kollade surt på Liam, vilket fick oss alla att skratta.

Louis startade bilen och körde ut på vägen. Radion spelade lite lågt.

 

”Så, var exakt ska vi?” frågade Sanna.

 

”Vi ska till en strand” sa Niall och jag började skratta.

 

”Så långt fattade vi”

 

”Det är en strand som oftast brukar vara folktom. Det är typ bara vi som vet om den” sa Zayn och jag nickade. Plötsligt började Louis skratta och alla kollade frågande på honom.

 

”Så ironiskt” sa han bara.

 

”Vadå?” sa Harry. Utan att svara höjde Louis volymen på radion och alla började skratta. Det var What Makes You Beautiful som spelades. Killarna började sjunga med, helt oseriöst. Jag skrattade så mycket att tårarna rann.

Efter kanske 20 minuter kom vi fram till en liten grus väg som vi körde in på. Jag såg ingen, ingen bil eller något. Plötsligt stannade vi och alla hoppade ut. Harry tog min hand och drog mig med.

Vi gick i kanske 5 minuter innan vi kom fram till en helt underbar strand.  Det var små gräsbeklädda öar ut med vattnet och det fanns inte en själ.

 

”Wow” sa både jag och Sanna samtidigt.

 

”Visst är det fint” sa Louis.

 

”När ska vi äta?” sa Niall och killarna skrattade.

 

”Äta?” frågade Sanna.

 

”Ni tror väl inte att vi kan åka till stranden utan mat? Niall skulle dö” sa Louis och alla började skratta.

 

”Vi kan väl vänta lite? Jag vill bada” sa Zayn och alla nickade.

 

Jag och Sanna kollade på varandra, sedan ryckte vi på axlarna och drog av oss tröjorna. Vi hade badkläder på under, såklart. Jag drog av mina byxor slängde dem på Harry.

 

”Ska ni bara stå här hela dan eller?” sa jag och han log lite.

 

Killarna drog av sina kläder, sedan sprang vi alla ner till vattnet.

 

”SATAN VAD KALLT!” Skrek Sanna och jag började skratta, eftersom hon hade sagt det på svenska.

”Va?” sa Harry och det fick mig bara att skratta ännu mer. Han suckade bara åt mig och skvätte vatten på mig. Jag skrek och skvätte vatten på honom.

 

Efter ett tag började vi frysa och Niall var hungrig, så vi gick upp. Killarna drog bara en handduk över höfterna och bytte om så. Jag och Sanna kollade på varandra. För oss funkade det inte riktigt likadant.

 

”Ni behöver inte skämmas!” sa Louis och jag skakade bara på huvudet. Jag och Sanna gick in i skogen, där vi kände oss lite mer säkra. Vi bytte om snabbt och sedan gick vi tillbaka där killarna redan hade lagt ner filt och packat upp maten.

”Men aw” sa jag och killarna log stolt. Vi slog oss ner. Framför oss låg det pastasallad, vilket jag älskade. Vi åt, sedan när vi var klara gick vi tillbaka till bilen och åkte hem.

______________________________________________________________________________________________

Förlåt för det korta och konstiga kapitlet! Det kommer nog ett längre imorgon. Glöm inte att kommentera :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra mer ;)

2011-12-07 @ 21:49:43
Postat av: Anonym

as braa :Dd

2011-12-07 @ 21:50:23
Postat av: Anonym

när kommer nästa det var skit bra ;)

2011-12-07 @ 21:51:05
Postat av: Anonym

meeeeeeeeer <3

2011-12-07 @ 21:51:31
Postat av: Anonym

SÅÅÅÅ BRAAAAAA

2011-12-07 @ 21:52:21
Postat av: Amanda

Jättebra!!

2011-12-07 @ 22:26:49
Postat av: M

Grymt :)

2011-12-07 @ 22:36:36
Postat av: Sofia

azym :)

2011-12-07 @ 23:15:18
URL: http://directionstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0